30 Ocak 2011 Pazar

Yataş İmajını Paranteze Koydu


Yataş’ın 2010 Nisan ayında üç yıllık uzun bir dönemi kapsayan bir değişim/dönüşüm projesine başladığını söyleyen Yataş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuri Öztaşkın, “Bu projede Innovis firması ile birlikte çalışıyoruz. Bu çalışma birkaç aşamadan oluşuyor. Aile anayasasının oluşturulmasıyla yönetimin yeniden yapılanması tamamlandı. İkinci aşamada tüketiciye daha yakın olmak ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla ürün gruplarını ve dağıtım kanallarını revize ettik” dedi.
Hayat alanı açan marka
Şu anda markanın popülerliğini yükseltecek birtakım adımlar attıklarını belirten Öztaşkın, “Bu yeni adımlarla her ihtiyaca karşılık veren yeni mağaza yapıları, yeni logomuzun da temelini oluşturuyor” diye konuştu. Yataş’ın logosunu da değiştirdiklerini kaydeden Öztaşkın, “Çünkü 35 yıldır bize duyulan güveni ve inancı artık kucaklamak istedik. Logomuzda parantez kullandık. Bizim için parantezin anlamı büyük” dedi. Öztaşkın yeni logolorında neden parantez kullandıklarını ise şöyle anlattı:
“Yazar okuyucusuyla direk iletişime geçmek isterse ne yapar? Konunun içine bir parantez açar ve kendi fikrini yazar. Ya da bir babaanne torununun yüzünü avuçlarıyla tuttuğunda bütün sevgisini o avuçlarıyla oluşturduğu paranteze verir. Ya da eve gittiğinizde karınızın kucağındaki minicik yavrunuzun gülümsemesinde gizlidir bizim parantezimiz. Bizim parantez diye tabir ettiğimiz şey sevgidir. Biz bütün sevgimizi küçücük bir parantezin içinde ifade etmeye çalıştık. Bizim için logomuz yüzlerde oluşturduğumuz gamzelerdir.”
Artık hayatlarda yer kaplayan bir marka değil, hayat alanı açan bir marka olmak istediklerini ifade eden Öztaşkın, “Bu yüzden sloganımızı ve bakış açımızı da ‘hayata her açın’ olarak belirledik” dedi.
50 yeni mağaza hedefliyor
Yataş’ın şu anda 400 mağazası bulunduğunu kaydeden Öztaşkın, şu bilgileri verdi: “2011’de 50 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Şu anda Yataş bayilerinin bir bölümünü Yataş Bedding’e bir bölümünün de Enza Home’a dönüştürülmesi projesi üzerinde çalışıyoruz. 2010’u 170 milyon TL’lik bir ciroyla kapattık. Hedefimiz iki yıl içerisinde ciromuzu iki katına çıkarmak. Merkez ofisimizde, fabrikalarımızda ve mağazalarımızda toplam çalışan sayımız bin 500 kişi.”Yataş’ın 2010 Nisan ayında üç yıllık uzun bir dönemi kapsayan bir değişim/dönüşüm projesine başladığını söyleyen Yataş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nuri Öztaşkın, “Bu projede Innovis firması ile birlikte çalışıyoruz. Bu çalışma birkaç aşamadan oluşuyor. Aile anayasasının oluşturulmasıyla yönetimin yeniden yapılanması tamamlandı. İkinci aşamada tüketiciye daha yakın olmak ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla ürün gruplarını ve dağıtım kanallarını revize ettik” dedi.
Hayat alanı açan marka
Şu anda markanın popülerliğini yükseltecek birtakım adımlar attıklarını belirten Öztaşkın, “Bu yeni adımlarla her ihtiyaca karşılık veren yeni mağaza yapıları, yeni logomuzun da temelini oluşturuyor” diye konuştu. Yataş’ın logosunu da değiştirdiklerini kaydeden Öztaşkın, “Çünkü 35 yıldır bize duyulan güveni ve inancı artık kucaklamak istedik. Logomuzda parantez kullandık. Bizim için parantezin anlamı büyük” dedi. Öztaşkın yeni logolorında neden parantez kullandıklarını ise şöyle anlattı:
“Yazar okuyucusuyla direk iletişime geçmek isterse ne yapar? Konunun içine bir parantez açar ve kendi fikrini yazar. Ya da bir babaanne torununun yüzünü avuçlarıyla tuttuğunda bütün sevgisini o avuçlarıyla oluşturduğu paranteze verir. Ya da eve gittiğinizde karınızın kucağındaki minicik yavrunuzun gülümsemesinde gizlidir bizim parantezimiz. Bizim parantez diye tabir ettiğimiz şey sevgidir. Biz bütün sevgimizi küçücük bir parantezin içinde ifade etmeye çalıştık. Bizim için logomuz yüzlerde oluşturduğumuz gamzelerdir.”
Artık hayatlarda yer kaplayan bir marka değil, hayat alanı açan bir marka olmak istediklerini ifade eden Öztaşkın, “Bu yüzden sloganımızı ve bakış açımızı da ‘hayata her açın’ olarak belirledik” dedi.
50 yeni mağaza hedefliyor
Yataş’ın şu anda 400 mağazası bulunduğunu kaydeden Öztaşkın, şu bilgileri verdi: “2011’de 50 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Şu anda Yataş bayilerinin bir bölümünü Yataş Bedding’e bir bölümünün de Enza Home’a dönüştürülmesi projesi üzerinde çalışıyoruz. 2010’u 170 milyon TL’lik bir ciroyla kapattık. Hedefimiz iki yıl içerisinde ciromuzu iki katına çıkarmak. Merkez ofisimizde, fabrikalarımızda ve mağazalarımızda toplam çalışan sayımız bin 500 kişi.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder